piątek, 1 lutego 2013

Gabinet, biuro, a może chociaż mały kącik? Part 1.

Wiele wolnych i kreatywnych zawodów można praktykować w domu. I o ile nie jest się malarzem bądź rzeźbiarzem, a np. copywriterem, dziennikarzem, plastykiem czy grafikiem, to możliwość pracy zdalnej lub po prostu rozwoju osobistego jest bardzo kusząca. Pojawia się jednak odwieczny problem... gdzie umiejscowić swoje biurko, papiery, dokumenty, przybory by nie narobić bałaganu w całym domu, a jednocześnie czuć się tam swobodnie i dobrze. Pracę zasadniczo wykonuje się przez kilka godzin, dobrze by było zatem by w swoim małym kąciku biurowym czuć się bezpiecznie i wygodnie. Nie każdy z nas dysponuje własnym domem czy 100 metrowym mieszkaniem, by móc bez problemów wygospodarować pokój na gabinet lub własne biuro. Ta opcja jest oczywiście najbardziej pożądana i najbardziej komfortowa. Bez problemu można się wyciszyć, oddać w wir pracowniczych obowiązków zapominając o bożym świecie... Nic nam nie przeszkadza, w dokumentach panuje ład, wszystko jest na swoim miejscu. Można też go odpowiednio urządzić dbając o nasze poczucie stylu i aranżację mieszkania. Dzięki takiemu rozwiązaniu wszystko idealnie się ze sobą komponuje i nie narusza naszego ZEN. Duża przestrzeń umożliwia także odpowiednie rozstawienie mebli, można wyposażyć się z potrzebną ilość regałów i szuflad oraz przestronne biurko, na którym zmieści się coś więcej niż tylko klawiatura i ekran monitora. Warto także zadbać o drobiazgi i np. dobrać odpowiednik przybornik na artykuły biurowe, ciekawy zegar czy elegancką ramkę na zdjęcia najbliższych. Posiadanie własne biura ma także jeszcze jedną wielką zaletę. Mianowicie możemy tam przyjąć każdego interesanta bez konieczności wprowadzania go w nasze codzienne życie... Wystarczy zamknąć drzwi i sprawy biurowe zostaje zamknięte na 20 metrach kwadratowych.
Jeżeli jednak nie możemy sobie pozwolić na wyżej opisany luksus musimy wykazać się kreatywnością i zorganizować swój kącik biurowy w mniejszym mieszkaniu, co nie jest tak naprawdę skomplikowane i nie wymaga wielkiego wkładu finansowego. Musimy jednak pamiętać by komponował się z pozostałym wystrojem wnętrz, dlatego jeżeli podczas urządzania naszego m2 postawiliśmy na klasykę, kontynuujmy ten nurt dalej, jeżeli natomiast jesteśmy posiadaczami nowoczesnego i designerskiego mieszkanka, zaszalejmy i skupmy się na wynalezieniu ciekawego biurka i dodatków, które będą pasowały do ogólnej stylistyki całego gniazdka. Wybór miejsca do pracy jest oczywisty. Nigdy nie łączymy miejsca do pracy z miejscem do relaksu, także sypialnia całkowicie i bezwzględnie odpada. Nie dość, że działa demotywująco, to jeszcze przeważnie jest jednym z mniejszych pomieszczeń w naszym domu, zatem dobre ustawienie biurka jest niemal niemożliwe. Największy pokój w mieszkaniu jest dobrym wyborem, ponieważ wachlarz ewentualnych aranżacji znacznie się rozwija, co poszukiwaczom miejsc idealnych, a tacy właśnie jesteśmy, to bardzo odpowiada.
Warto pomyśleć o oddzieleniu tej części mieszkania od pozostałej przestrzeni, można oczywiście zainwestować w ściankę działową z karton-gipsu albo po prostu zakupić parawan, który będzie komponował się z resztą powierzchni. Świetnym i najmniej inwazyjnym pomysłem będzie jednak decyzja o zakupie regału, który nie dość, że będzie oddzielał nasze biurko od reszty salonu, to dodatkowo może pełnić funkcję organizacyjną. Nasze dokumenty będą zawsze na swoim miejscu, bezpieczne i poukładane. Jest to także element dekoracyjny, dlatego warto wybrać szafkę dobrze wykonaną. Najlepiej, żeby nie była za wysoka. CDN

11 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak na dobrą sprawę to bez znaczenia czy jest to biuro, gabinet czy mały kącik. Jedną z ważniejszych rzeczy jest kwestia jego urządzenia i zaaranżowania wejścia. Do tego można użyć np. wycieraczki wejściowej https://www.alumatex.pl na której można nawet zaprojektować sobie własne logo firmy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiecie, co moim zdaniem gra bardzo ważną rolę w każdym pomieszczeniu? Oświetlenie. Te odpowiednio dobrane uwydatnia to, co najlepsze, a pozostawia w cieniu to, co nie do końca się udało. Zastanawiam się właśnie nad tym, jak stworzyć to idealne oświetlenie i skorzystam sobie z lamp dostępnych na stronie https://www.interblue.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  8. W gabinetach ściany nie muszą być białe nudne, co myślicie o umieszczaniu fototapet https://www.dekowizja.pl/fototapety/do-biura ? można w ten sposób ocieplić wnętrze i nadać mu barw. Mnie się lepiej w takim miejscu pracuje niż w sterylnej bieli.

    OdpowiedzUsuń
  9. A nie lepiej wynająć specjalistów, którzy zajmą się całą aranżacją wnętrz? Wydaje mi się, że wtedy można uzyskać dużo lepszy efekt. Polecam sprawdzić sobie architektów w tym miejscu Służą pomocą, jak i sporym doświadczeniem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Myśle że w takim gabinecie , gdzie są przyjmowani goście czy klienci ważny jest klimat. Jeśli chcemy ocieplić wizerunkowo pomieszczenie to może warto wstawić kominek od https://ignif.com/ ? Co o tym sądzicie?

    OdpowiedzUsuń
  11. W gabinetach, w zasadzie w biurach bardzo istotne jest to by podłoga była wytrzymała. Zawsze ruch jest większy więc jest ryzyko przetarć czy zarysowań. Ta firma https://wykladziny-warszawa.pl/ oferuje najlepsze rozwiazania jeśli chodzi o wykładziny obiektowe

    OdpowiedzUsuń